A Thousand Years

Hari ini masa drive to work, selepas session Bahasa Arab kat IKIM FM, switched channel and the other channel was playing Christina Perri's 'A Thousand Years'. Adoi aku pantang sungguh lagu ni! Mesti nak hujan rintik-rintik punya huhuhu...dengar first chord dah bergenang airmata, belum nyanyi lagi. Aduhai, apalah punya gila aku ni!! Apa masalah aku pun tak tahu (well, maybe I do :-P). Bukan aku pernah tgk pun citer TWILIGHT tu. Hari tu kat TESCO pun sama, depa dok run the song while I was grocery shopping, boleh pulak aku dok stuck kat satu aisle sebab sedih nak nangis huwaaa... kang malu pulak org tengok hehe... Inilah dinamakan melancholia tak tentu pasal, ke cari pasal :-P 

Anyway, hari ni terjumpa an instrumental version kat Youtube - on piano and cello. Ya Allah, ampun, tak tahan!! Subhanallah, Beautiful :-) Betapa Allah telah kurniakan mereka-mereka ini satu kelebihan, kelebihan menyentuh hati manusia. Alangkah baiknya sekiranya kelebihan ini digunakan untuk mengingatiNYA. Kalau rasa perlukan refresher air mata (dan keinginan untuk belajar piano/cello :-P) silalah tonton youtube di bawah. Don't forget your tissue box, and don't forget to praise the Lord :)


BTW: This is one of the most beautiful settings and way for a video clip - embracing nature :-)

Comments

Popular Posts