Serik

Dah 7 bulan tak tgk slip gaji. Tapi aku fikir apalah bezanya. Yang aku tahu tiap-tiap bulan, memang takde balance pun. Adalah 2-3 sen kut, hibah bulan lepas2 ;-). Ansuran 2 rumah jer dah jejak RM2000. Itu tak campur hutang2 lapuk aku lagi, kat sana sinun dan situ. Pulak skrg ni aku jer yg ada gaji. Nasib baik jugak hutang kredit kad dah takde. Selamat lg satu senarai hutang.

Alhamdulillah, kat sini lega sikit rasanya. Hutang kereta pun takde. Aku rasa itulah yg paling best sekali, beli keta byr cash..hu..hu..hu. Kereta pun tak jalan sgt, sbb aku jalan kaki ke uni. So save duit petrol. Rumah pulak, w/pun cam 'Adam's family' nye rumah but murahlah considering it's fully furnished. Comel jer, tak pening kitaorg nak kemas & maintained (dan panaskan masa winter). Groceries pulak, aku rasa lg murah dr M'sia (jgnlah convert, but sometimes convert pun still murah lg). Untuk brg2 makan wet & dry for 2 minggu boleh dpt for less than AUD150. Pastu semua pakai debit card. Jadi takdelah hutang kredit kad keliling pinggang.

Aku rasa nanti balik M'sia nak buat cam ni jelah. Aku dah serik tgk senarai hutang setiap bulan. Lebih baik aku beli keta murah2 dan comei2 cam Kelisa ke, cash. Pastu sewa rumah kecik2 je dan hidup dlm konsep ZEN dan minimalist..ha..ha..ha. So sapa2 yg dtg rumah aku nanti jgnlah kutuk2 pulak ye. Pastu aku kena dptkan kad debit MAYBANK tu satu. No more credit card! (unless for online thingy) ...the roots of all EVIL (and hutang, of course).

Comments

  1. Kereta kecil??? ...I doubt it!!!!! Bole ke pakai setakat keta kelisa ajerr!! Hmmmm

    Anyhow, nampaknya kita semua telah merasakan kesan hijrah yang sebenarnya..

    Belum pi haji lagi tew..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts