Insaf

Mulai hari ini aku berjanji pada diri sendiri, aku takkan tanya lagi kpd sesiapa yg sambung belajar kat sini berapa sewa rumah depa seminggu @ sebulan & jarak rumah mereka dr uni. Aku dah insaf. Aku tak mahu jd judgemental. Buat apa lah aku nak tahu, melainkan aku nak tolong byrkan sewa rumah & duit minyak kereta depa. Aku rasa lebih baik aku tak tahu. Melainkan org tu sendiri nak bgtaulah kan ataupun depa mintak pendapat aku. Kalau tidak terpulanglah kpd depa nak duduk mana, rumah bentuk apa, bulat ke bujur ke, jauh ke dekat ke. Suka hati, janji depa berbahagia dgn kehidupan di sini.

Satu lg aku juga tak mau bg komen (kecuali kpd kwn2 rapat ler) mahal @ murah brg2 yg org beli. Kecuali depa tanya @ aku yang mahu tahu supaya aku pun boleh beli jugak (kalau murahlah). Aku mungkin balik citer kat hubby je le, yg masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Kalau nasib baik ada le discussion sambungan;-), kalau tak tutup book le jwbnya.

Mesti nanti ada org pelik knp pulak aku tulis post ni. Jawapannya...sebab aku dah insaflah. Kan ke dah tulis kat atas tadi...LOL!

P/S: Anyway, Farami...I made an exception in your case. I Hope you don't mind.:-))

Comments

  1. Fadz,
    relax le...akak tak kisah pun kalau u nak tanya sewa umah akak kat sini...heeee...cuma bila nak jawab tu..terbayang duit yang melayang..and keselesaan umah kat Msia..heeeeeee

    ReplyDelete
  2. salam.

    aku pun dah insaf. aku tak nak tanya lagi progress phd kawan2 aku lagi. kekekee

    sensitif rupanyaaaa!!!!

    ReplyDelete
  3. kak fadz.. kelaka la pulak..sebenarnya soalan tuh typical je kan.. tapi mungkin sensitif kepada orang yang ingat kita nak menyibuk kan diri ...sedangkan saja nak tau utk future use kan kak....

    ReplyDelete
  4. K.Intan...sy tak leh tanya lah, nanti mulut sy ni laju jer ckp benda2 yg tak sepatutnya..ha..ha..ha. Tp mmg betul pun duit melayang2. he..he..he.

    Syah, ko tak tau ke "soklan progress" tu mmg selalunya sensitip. Sbbnya..tak buat kerjalah tu. Hu..hu..hu

    Wani, kenkadang tak nyibuk pun, tp adalah yg nak banding2 sapa dpt lg murah. Kat mesia semua bertanding sapa yg dpt lg mahal...ka..ka..ka.

    ReplyDelete
  5. hahaha... kelaka la pulak kak.. bertanding sapa dapat rumah paling murah.. hahahahaaha..
    pasal Phd tuh... baru wani tau, sensitif rupenye... contohnya mcm 'bile dia nak balik for good'... pada wani, biasa je...tapi rupenye sensitif.. huhuhuh

    ReplyDelete
  6. lawak la entry nie..kalu dh typical malay tue,mana2 pon sama beb..hehehe xbleh tinggal perangai tuewww...

    ReplyDelete
  7. fadzlina...its perfectly fine.

    btw,thanks again for the food container.

    farami

    ReplyDelete
  8. I think its typical questions lah..like, how much your rental, how much your car cost, so..hopefully can help others to get a good car at a good bargain, and/or a good house with a good bargain?! Just a thought... take it easy man, yg penting MA/PhD lulus!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts