Nancy Drew

Masa sekolah dulu, buku cerita P.I yg aku paling tak minat adalah Nancy Drew, satu lagi Hardy Boys. Bosan jer. Aku hanya akan baca buku2 P.I yg ditulis oleh Enid Blyton, penulis buku siri 'The Famous Five' dan buku2 lain yg best would be the 'Naughtiest Girl' series also by the same author. In fact, boleh dikatakan habislah semua siri buku2 yg ditulis oleh Enid Blyton kat Pusat Sumber MGS KL aku baca dari umur 10 tahun lagi. he..he..sampai rabun gitu asyik dok baca buku. Siap menang 'Bacathon' lagi. Berapa ratus buku...ah tak ingat dah. Tp siap kena buat summary lagi tiap2 buku yg kita baca & submit 'paper work' utk layak masuk pertandingan tu.

Anyway, tu masa muda2 belia dulu lah. Zaman IT pun tak berapa advance lg. Jadi aktiviti isi masa lapang adalah baca buku. Masa cuti SPM 7-8 bulan dok ngulang CM kat KL utk sewa novel lah pulak. Habis duit saku jaga rumah @ jadi maid @ cuti putihkan kulit kat situ jer...he..he..he. Sampai mamak tokey kedai novel tu pun kenal kat aku.

Tapi sejak zaman teknologi dah moden ni, aku kurang sgt baca buku. Kalau ada pun buku2 pasal pregnancy & parenting dan buku2 utk buat nota nak ngajor kat kelas. For the past 7 years, selepas graduate aku lebih suka main game. Dan game aku paling suka sekali ialah 'Nancy Drew' (HERINTERACTIVE). Pada aku buku dia mmg tak best, tp game dia is another story altogether. In fact drpd 19 siri adventure gamenya, aku dah habiskan 9 drpdnya kat Malaysia.

Baru2 ni Kak Dayah masa balik Malaysia telah berbesar hati belikan utk aku 'Nancy Drew' lg. Yg bestnya (best ker?) kerana begitu advance nya Malaysian piracy, la ni dlm 1 DVD ada sampai ada 6 game gitu. Yg tak bestnya, drpd 6 tu, 4 aku dah pernah main. Tinggallah lagi 2...

Dan dah habis main pun kedua-duanya dlm masa sebulan! Tulah begitu berkaliber nya aku dlm menjadi Private Investigator. Kan bagus kalau aku punya kaliber yg sama untuk investigation PhD aku...hu..hu..hu

My Next Wish List

Comments

  1. Hehe.. kaki game jugak rupanya.. ingatkan budak2 kat hostel lelaki je suka main game..

    ReplyDelete
  2. Oppss masa degree dulu tak dan ler nak main yer...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts