Jejak Kasih

Setelah sekian lama kucari di Melbourne ini, akhirnya bertemu jua di Preston baru2 ini...ha..ha..ha. Lepas ni kalau teringin nak makan, akan ku korek2 peti ais kedai Vietnam Dong Thinh kat Preston lagi.


Terima kasih buat Arman yg telah menjadi hos bg rancangan jejak kasihku ngan benda alah ni, ;-) Yg bestnya ter'berkenalan' ngan Arman sebab petai ni.

Asalnya aku dah nak balik dr kedai Dong Thinh hari Jumaat baru2 ni. Alih2 aku ternampak sesuatu yg rupanya mcm petai sedang dibayar di kaunter kedai tu. Aku sebenarnya tak perasan pun org yg membelinya tu Melayu ke bukan. Tp dgn tidak teragak2 lg aku pun berkata2 dlm bahasa Melayu "petai ke tu?" Eh..tgk2 dpt balasan pulak drpd org tu.."Ha..ah". Siap bg koordinat lg kat mana dia jumpa. Aku pun ceritalah dh lama aku cari kat sini, tp tak pernah jumpa. Taw keh kedai kata ada. OO kata Arman selalu gak dia beli. Tp nasiblah, ada rezeki ada, kalau tak mmg tkder. Siap tolong tunjukkan lagi kat mana.

Masa tu barulah berkenalan...sbb segan wes, tanya pasal petai jer, org nya tak tau nama ha..ha..ha. Barulah tahu namanya Arman, dok kat rumah Fadz Fahmi yg lama kat Kingsbury. Rasa mcm pernah jumpa, tp mmg tak kenal lah sebelum ni. Maklumlah dah beratus2 lemon org Malaysia kat Bundoora ni shj.

Anyway, seronoknya...mmg aku dah plan nak buat sambal udang, alih2 dah jumpa petai jadi lah dia sambal udang petai. Yummy!

Comments

  1. bestnye......ada petai...tapi wani bukannye suke makan petai..setakat sebiji 2 utk memahitkan rasa boleh je..forzen? sepatutnye ada kat Uk kan... mmmmmm made in mane tuh kak?

    ReplyDelete
  2. Kalau yg frozen tu from Siam. Tp rupernya ada cap AYAM from M'sia, tp akak tak jumper lagi. Nanti nak kena carik. Akak paling suker petai jeruk..kalu dah cicah ngan sambal belacan..hmmm tak ingat dunia ler.

    ReplyDelete
  3. amboi..org pregnant ngidam petai memang kene sampai hajat...hehehe

    wani ada surf..ada jual peteh ni online harganye dalam rm30 utk 200g..tapi cost postnye pun around rm30...total rm60 uish..nampaknye since tak mengidam makan petai, kansel je dulu makan petai walauapun terliur jugak tengok gambar sambai udang petai akak tuh..hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts