Jumpa Balik!

Semangatnya aku nak balik, so hari ni aku dah start kemas rumah & beg..hu..hu..hu. Lg satu takut nanti kemas last minit mesti ada brg yg tertinggal. Yg bestnya, dlm pada mengemas2 tu aku berjaya jumpa semula benda alah ni. Lama sgt dah ku cari tak jumpa, ada berbulan2 kut. Nampak sgt kaki tgk tv...ha..ha..ha.


Selama ni ok lagi sbb concentrate satu channel jer satu2 masa. Tp lately ni Channel 9 & 10 ada byk pulak citer best berlawan2, so kenalah tukar channel bila time iklan.

So aku punyalah malas nak bangun dr sofa, aku pun panggil assistant2 ku yg tercinta mintak tolong tukarkan.
"Aliyah, mari sini?"
"Nape, mama?"
"Tolong tukar tv tu?"
"Tekan mana? Ni ker?"
"Tak kanan.."
"Ni?"
"Kanan lagi.."
"Ok?"
"Hah, betul.."
Dia pun tekan...aku pun:
"Lagi, lagi, lagi...ok..ok..stop. Ok, tima kasih."
Kadang2 Uwais pun beria- ia nak tolong tekan TV tu jugak. Aku pun bagi:
"Ok adik tekan.."
"Ni..ni..?" Sambil tgk aku terkulat2, mintak approval.
"Ok, lagi, lagi...ok dah. Bagus adik ni" Dia pun berlalu pergi, begitu bangga dgn pencapaian dia tukarkan channel TV utk aku ;-)

Begitulah malasnya bonda mereka (kadang2..hi..hi..hi). Sekarang ni aku dah jumpa balik remote TVku. Unemployed lah pulak budak2 ni nanti ha..ha..ha.

Comments

  1. hahahaha....

    sama la mcm wani ni ha... tapi sbb remote tuh masih boleh dijumpa lagi.. so suruh assistant ni pi carik remote if dorang nak kartun.. sbb wani memang jenis tak tengok tv pun..yela, dah diorang tuh asyik nak katun je..katun je..

    ReplyDelete
  2. nak balekk???bila???looking forward nih..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts