Rambut dan Belikat

Kini aku menetap 15 minit (berjalan kaki) sahaja jauhnya daripada uni. Bermakna lebih banyak masa dihabiskan di pejabat sehingga malam setiap hari membuat kerja-kerja berkenaan (dan tidak) thesis editing.

Tapi penyakit lama kembali - sakit bahagian belikat. Rambut pulak asyik gugur sepanjang hari! Maybe I am overdoing myself. 

Bagaimana ya...masanya terhad, duit pun terhad!

Hmmm.... gini jer lah

Esok - aku akan trim jer rambut sependek mungkin

Lusa - aku nak dapatkan khidmat Kak Suri mengurut lagi

Tulat - aku nak pergi ATM korek2 tabung untuk p shopping...YEAY!!!

Insya Allah, hari Selasa nanti I will be brand new (and pokai) he..he..he..   

Comments

  1. Fadz,
    akak pun ada masalah rambut gugur. Nak kata lepas bersalin, Nina pun dah nak masuk 6 years. Kalau ada tips, awak kongsi ye..

    ReplyDelete
  2. Gunting jer kak.. ada org kata sebab weather. So bila balik M'sia nanti patutnya kurang sikit kegugurannya he..he..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Fadzlina

    Akak alami masalah yg sama- gugur rambut. Mungkin stres yg kita tak sedar, kita ni stres.

    May be cadangan potong rambut pendek tu, berkesan.

    ReplyDelete
  4. Waalaikumussalam,

    Akak pun ya?...so ye lah tu, stress. Boleh buat survey ni, brp ramai phd candidates yang mengalaminya he..he..

    Tp memangnya kalau dah pendek, kuranglah gugur, sepanjang pemerhatian saya.

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum.
    Maaf mengganggu. Saya tersinggah di blog ini.
    Sekadar berkongsi maklumat, salah satu sebab mengapa rambut gugur ialah kerana menggunakan syampu mengandungi dimethicone.
    Kedua, belikat sakit, tandanya tubuh badan memberi signal yang mana dalaman tubuh terganggu.

    K.Maz (mazdidas@yahoo.com)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts