5 Tahun

Alhamdulillah, Uwais 5 tahun hari ini :-) Malangnya aku di sini, sedihnya :-(

Anyway, babahnya balik awal hari ini dan ambik the two boys terus, jadi dapatlah berskype to wish him happy birthday :-) Here are some snapshots from the Skype session. Dia orang berdua berskype sambil makan coklat fruit & nut. Macam anak2 burung pulak aku tengok gaya2 makan tu - chup chap..chup chap...:-)

Birthday boy! 
Apalah yang Luqman tgk ke siling tu he..he..he..
Apabila ditanya, Abang dah besar lah, dah 5 years - tahun depan boleh pergi sekolah tak? Jawapan direct dia - tak nak! Huh...huu..huu...masalah duniawi betul bila bab2 sekolah ni... lama lagi ker turn around time Uwais ni?..Takperlah aku bersangka baik jer, aku rasa dia ni genius lah...serious! Mungkin esok besar dia jadi usahawan Islam berjaya, who knows, kan...Amin...he..he..he...Tapi yang bestnya, bila dah nak hujung berskype, aku pun kata: 'Oklah mama nak sambung kerja, nanti hari Sabtu mama call lagi." Dia dengan jaya nya cakap: "Ok..ok...mama call lambat sikit lah, Abang nak main game ni" Ya Ampun...anak aku...aku nak nangis pun tak jadi :-D

Semoga Uwais remains as cheerful as ever, and continue to make us laugh with his antics. Someday  surely he will reach his true potentials Insya Allah, Amin.

Comments

  1. Assalamualaikum Fadzlina,

    Happy belated birthday untuk Uwais. Moga Uwais jadi anak yang soleh dan berjaya dunia akhirat.

    Tersenyum akak dgn kata Uwais.Anak akak pun sama juga Fadzlina. Dunia mereka adalah main computer game. Agak susah jugak, nak buangkan ketagih mereka. Cabaran ibubapa masa kini.

    ReplyDelete
  2. Waalaikumussalam kak. Terima kasih for the wish, Insya Allah, kena usaha sama2 nak menjadikan mereka anak2 yg soleh, Amin.

    Betul tu kak, memang mcm2 cabaran. Kadang-kadang kena jadi kejam dan limitkan masa. Kecik2 ni mungkin senang...tak tahulah apa kisahnya bila dan besar sikit nanti dan dah ada influence kawan2 kan... Tapi kami memang tak 'teringin' nak tambah masalah dgn belikan Xbox ka..Wii ka.. takut mak ayah pun sangkut nanti he..he..he

    ReplyDelete
  3. Happy birthday to bro uwais....from mak lang here in kjg...hihihi...coming soon moving to penang...:-(

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts