Takut..Lupa

Minggu ini bermula lah 'full mode' makan, tidur, bangun, mandi, berjalan dgn thesis. Sesungguhnya supervisor aku sgt takut kalau aku balik dan tak siapkan thesis ni. Setakat ini sudah 2 orang balik dan tak hantar-hantar (lagi!). Aku pun takut jugak...takut Luqman lupa pada ku huwaaaaaaaa!!! Pastu supervisor pun cakap secara berseloroh 'don't worry, soon he'll forget about you. They need to learn to not be too clingy!' WTH!!. Kalau lah dia BFF aku, musti dia dah kena lepuk sedas dua ngan aku hu..hu...hu... Luqman!! Please don't forget mama!!! Tapi terasalah jugak, sbb selama ni paling lama pun 3-4 hari je aku tinggalkan. Bila berskype, dia buat do no jer kat aku isk..isk..isk..sedih lah jugak. Tapi Aliyah yang lagi sedih. Asyik tanya bila mama nak balik, bila mama nak balik. Last2nya aku kena console dia, tak jadi nak sedih kisahkan Luqman. Uwais, mcm biasa - cool sokmo. Mulut mcm bertih jagung non-stop. Apa butirannya kenkadang tak dpt lah nak tangkap. Maklumlah kat rumah Malaysia, tkder UNIFI lagi. Kalau dah namanya berukband - kualiti internet pun ala2 jungle version jugak lah kan. Kenkadang fed up nak berskype. 

Anyway, setakat ini main supervisor baru tgk 2 chapters - ada 7 more to go. Yang lagi sorang masih tak tgk2 lagi. Ada ke harapan nak siap sebulan dua ni he..he..he.. senyum dalam tangisan je lah jawabnya. Aku ingat hari ni nak bagi 'kata dua' kat dia - tapi boleh ker?? Last2nya manis gak mulut aku ni - haram satu pun tak keluar kata dua tu. Alih2 dia jugak yg bagi kata dua tiga dia kat aku. Ya Allah, semoga dia lebih takut drpd aku, supaya dia bersemangat nak takut2kan aku untuk habiskan thesis ni, Insya Allah, Amin.

Comments

  1. Assalamualaikum Fadzlina.

    Good luck. Semoga segalanya dipermudahkan.

    ReplyDelete
  2. Waalakumussalam kak. Tq. All the best utk survey akak & analysis nanti :-)

    ReplyDelete
  3. Fadz,
    go...go...go... Abg Nadzri pun dok pening...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah...mari pening bersama-sama ;-) bestnya akak dh lepas. Musti dis garu2 kepala...canner akak habis dulu drp dia he..he..

      Delete
  4. Ya Allah gerunkanlah hati supervisor sahabatku ini agar dia memastikan tesis tu submitted ASAP, Ameen

    ReplyDelete
  5. Salam Fadz,

    You are now back to Melbourne? Ingatkan you di SP. We went to convent SP last weekend for Arissa's school registration 2013. I told my husband, di pondok comel nielah anak Fadz Aliyah posing :D
    So you are alone in Melbourne? Sir Ibrahim back to UiTM Merbuk yer? All the best Fadz..dah tak lama lagi nak end your PhD journey. When its over..nanti 'miss' pulak those 'moment'-the untold stories :D

    ReplyDelete
  6. W'salam Salmi,

    Arissa nak masuk Convent jugak yer...dah posing kat pondok sekali tak? ;-)

    I dah balik Melbourne, tak teringat langsung pasal sekolah Uwais kena register jugak. Ingatkan nak masukkan sekolah Al-Islah nanti.

    Anyway, thanks Salmi. Can't wait to 'move on'! Although not sure about the 'missing' part he..he..he..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts