Penyakit

Minggu ini aku didatangi penyakit - penyakit malas!


Hari Isnin kononnya nak mulakan penulisan chapter pasal Australia. Resources semua dah compile. Pastu bila nak mula, belek2, terasa macam banyaknya! Tak tahu nak mula kat mana...Last2nya aku p Commonwealth Bank, utk update status Visa pelajar supaya tak kena charge bulanan.


Hari Selasa kononnya nak qadha lah hasrat semalam. Tapi otak dok berkira2, menapis2 apa nak ditulis ni. Nak tulis secara bodoh atau secara pandai? ;-P Last2nya aku 'sibuk' mem'print' dan kemudiannya meng'compile' Academic Phrasebank utk writing circle.


Hari Rabu kononnya nak bertaubat dan teruskan hasrat kelmarin. Tapi idea masih berserabai. Last2nya aku tunggu kat sekolah Aliyah, tgk dia buat photo shoot gambar sekolah. Sbb ni her first and Insya Allah her last official school photo, so aku kononnya nak make sure she 'looks' fine he..he..he.. sabor jer lah. Cikgu pun pelik tgk napa aku nempel kat situ ;-P


Hari Khamis kononnya nak taubat nasuha, dan soldgier on menaip chapter ni! Tapi pagi2 aku tersangkut dgn cerita 'Dirty Arnie' dan his 'love child'. I was thinking, aduhai, why lah, so much money, no religious foundation, jadi lah 'hampagas'! Last2nya aku rasa 'Arnie' makin kaya, tp chapter aku ni masih tak tertulis jugak!!!


Ok, enough of that! Go back to work YOUUUUU!!!!!


Allahumma ya muyasir, yasirli wala tu'asir

"Ya Allah Yang Maha Memudahkan, mudahkanlah jangan dipersulit" Amin.

Comments

Popular Posts